Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dveře otvírejme vždy v pravý čas! aneb předsilvestrovské přání do nového roku

Jednou v supermoderním Inter City Expressu na německém území se mi stala jedna nenadálá, nečekaná věc. Ale i to patří k cestování. Fota jsem pochopitelně pořídit nemohla a doufám, že je nepořizovali ani svědkové této příhody.

Nemohu říct, kde přesně se to stalo, neb Inter City Express je opravdu expres, navíc s veškerým komfortem. No a kvůli tomu komfortu se mi to vlastně stalo. Říkáte si, v takovém luxusním prostředí jste v naprostém bezpečí: víte, kolik je hodin, jaká bude další stanice a taky vám připomínají, že při výstupu nemáte zapomenout na zavazadla. Ale chyba lávky. Tedy jak bych vám to řekla. Je to totiž taková choulostivá, velice choulostivá věc. Takže jen pro vás. A nikomu ani muk! Zkrátka - no já to řeknu - přepadl mě v tom vlaku na záchodě chlap! V nejlepších letech. S knírem. V uniformě!

Já dělala, co mohla, fakt, nejradši bych se propadla, zmizela. Takhle inflagranti, v pozici skrčence. A nejhorší je, že jsem ho sama přivolala. Když já si to tlačítko vážně spletla. To splachovací bylo hned vedle. Najednou se ty dveře, ba co dím, přímo vrata (ono to totiž bylo WC pro vozíčkáře, aspoň dva najednou) otevřely a vpadl tam ON! A co já teď? Zachovat polohu skrčence nebo se pokusit vztyčit s hrdým výrazem vysokoškolské pedagožky? A on ne že by aspoň předstíral rozpaky. Začal mi s německou důkladností vysvětlovat, že jsem stiskla tlačítko SOS a že když to takhle bliká, musí se zmáčknout tohle a pak tamto. Jeho proslov trval přinejmenším půl hodiny, já pořád někde mezi skrčencem a vysokoškolskou pedagožkou. Kolem vesele procházeli lidi, z okna vlaku vedle taky zírali, fakt paráda.

Pak zmizel. Než se ale ty dveře zase zavřely, uplynula aspoň další půlhodina, během které se mi tam pokoušela vetřít jakási nic netušící paní. No VELKÁ SRANDA. Konečně jsem doklopýtala na své sedadlo a zabořila tvář do podlahy. S vědomím, že to musel vidět celý vagón a teď na mě všichni s pohrdavým výrazem bezostyšně koukají, jsem prožívala nervový šok. Dovedete si představit, jak se mi ulevilo, když jsem konečně mohla vystoupit.

A poučení, které z toho plyne? Dveře se dají otvírat kdykoliv, ale nejlepší bude otvírat je vždy v ten pravý čas. Zkrátka, když je člověk připraven. Možná by to mohlo být dobré předsevzetí do nového roku. Pro mě i pro vás!
 

Autor: Radmila Švaříčková Slabáková | sobota 28.12.2019 22:53 | karma článku: 15,20 | přečteno: 420x
  • Další články autora

Radmila Švaříčková Slabáková

Jaké to je, když je člověk nečekaně přítomen na indické svatbě? A co se tam děje?

Vyfotit si svatbu v Indii, to se vám nestane každý den. A že se při tom člověk nestačí divit. Je to něco úplně jiného než svatba u nás. Tak třeba si tam snoubenci mačkají na čele něco, co vám nápadně připomíná žvýkačku...

24.11.2023 v 19:02 | Karma: 18,61 | Přečteno: 322x | Diskuse| Cestování

Radmila Švaříčková Slabáková

Perlička z Ria aneb i samozřejmé věci mohou být úplně jinak

O tom, jak člověk nevidí věci, které se nacházejí přímo před jeho očima. A o tom, o čem se v průvodci po Riu de Janeiru nedočtete.

6.10.2023 v 19:22 | Karma: 16,49 | Přečteno: 266x | Diskuse| Cestování

Radmila Švaříčková Slabáková

Do favely! Drogy a samopaly jako turistická atrakce: důvěrná reportáž z brazilského Ria

O podivné turistické atrakci v Riu de Janeiru, o lidech, co žijí ve čtvrtích pro chudé, o překupnících drog, samopalech, střelbách a o jedné z nejsmrtonosnějších policií na světě.

27.8.2023 v 18:29 | Karma: 21,20 | Přečteno: 502x | Diskuse| Cestování

Radmila Švaříčková Slabáková

Jak přežít Rio de Janeiro

O tom, jak se člověk připravuje na cestu do města zločinu. Jak o Riu píší průvodci a jaké to tam je na základě vlastních zkušeností. O žabkách, taxících, policejních autech, metru i autobusech. A rada na závěr.

5.8.2023 v 16:37 | Karma: 23,29 | Přečteno: 503x | Diskuse| Cestování

Radmila Švaříčková Slabáková

Život bez aut – důvěrná reportáž z Göteborgu

Co vás při pobytu v Göteborgu nejvíce překvapí? Pár postřehů o životě na švédských ostrovech, kolech, lodích i ukrajinských vlajkách, vážně i méně vážně.

13.5.2023 v 19:40 | Karma: 18,32 | Přečteno: 672x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 670x
Vysokoškolská pedagožka a historička, kterou baví psát i trochu jinak, a to zejména ze zahraničních cest. A už ji nebaví svými cestovatelskými dojmy zahlcovat mailové schránky přátel, z nichž někteří tuto autorčinu mánii trpělivě snášejí již po dlouhá léta.

Seznam rubrik